فرق موزیک ویدئوهای زیرزمینی و مین استریم | آدرس جدید وبلاگ آرین رپ بیست لوکس بلاگ
آدرس جدید وبلاگ رپ بیست لوکس بلاگ
فرق موزیک ویدئوهای زیرزمینی و مین استریم | آدرس جدید وبلاگ آرین رپ بیست لوکس بلاگ
شنبه 14 فروردين 1395 ساعت 13:44 | بازدید : 4890 | نویسنده : Ariyan Kabiri | آرین کبیری | ( نظرات )

فرق موزیک ویدئوهای زیرزمینی و مین استریم

ویدئوهای زیرزمینی (Underground)

به تازگی فضای کلاسیک زیرزمینی توی ویدئوهای هیپ هاپ ایرانی باب شده که خیلی ها فکر میکنن این یک پسرفت باشه و دلیل این تفکر خام اینه که دوستان ویدئوهای زیرزمینی بزرگان موسیقی زیرزمین دنیا رو دنبال نکردن برای مثال ویدئوهای صدای اتحاد , مسافر , قبرستون هیپ هاپ , سایفر پیشرو , یه مشت سرباز و… بدلیل اینکه این ویدئوها مثل ویدئوهای پاپ یا کلا فضای تجاری نداره و برعکس خیلی ادیت های ساده و کمرنگ با چرخش کم دوربین و… رو دارن دوستان به اشتباه فکر میکنن این ویدئوها ضعیفتر از ویدئوهای پاپ هستن این نوع ویدئو ساختن کار هرکس نیست و توی ایران معمولا مثل ویدئو یاس و تک ناین کار نچندان پخته ای در میاد مگر اینکه یک فکر بزرگ پشتش باشه که نمونه های خیلی خوبی توی سبک های زیرزمینی دیگه هم از این نوع ویدئو ساختن استفاده میشه برای مثال ویدئو Nothing Else Matters از گروه Metallica یک نمونه خیلی خوب از ویدئوهای زیرزمینیه که مثل حرف های توی آهنگ با ویدئو ثابت کردن که “هیچ چیز برامون مهم نیست” و از لحظه هایی که داشتن موزیک رو دور هم میساختن فیلم گرفتن و ویدئوش کردن با اینکه میتونستن خیلی ادیت های رنگی و مکان های باکلاس برن و لباس های رسمی و نو بپوشن برای ساختن ویدئوشون اما زیرزمین خواستگاهش چیز دیگه ای هستش.

ویدئوهای تجاری (Main Stream)

تعریف هایی که از ویدئوهای زیرزمینی کردم دلیل نمیشه که از ویدئوهای خوب مین استریم (تجاری) بدی بگم اما متاسفانه این نوع ویدئو اکثرا خواننده ها و حتی کارگردان هایی توش دست دارن بیشتر دنبال پول هستن و شهرت هم یکی دیگه از ریشه هاش هستش که باعث شده خیلی ها وارد این مارکت بشن اما بازهم ویدئوهای خیلی خوبی توی مین استریم پیدا میشه و شاید اکثر ما بیشتر ویدئوهایی که دوست داریم مین استریم یا همون تجاری باشن اما امکانات زیادی میخواد و ممکنه روزی دیگه ویدئوها به کار نیاد و حتی بزرگانی مثل مایکل جکسون ویدئوهایی دارن که اگه امروز منتشر میشد زیاد جواب نمیگرفت و این نشون میده ویدئوهای مین استریم رو باید با دقت بیشتری ساخت بجای استفاده بیشتر از تکنولوژی باید ایده های روی خوبی کار کرد مثل رقص های مایکل جکسون یا ایده های اکثر ویدئوهای امینم.

دانلود pdf این مقاله




موضوعات مرتبط: نقد و بررسی , ,

|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
hamid در تاریخ : 1396/10/5/2 - - گفته است :
بسیار عالی

/weblog/file/img/m.jpg
تتلیتی تنها در تاریخ : 1395/3/12/3 - - گفته است :
تا چند ماه دیگه آلبوم متال رادیکال از شاهین نجفی منتشر میشه و تعداد اشرار میره بالا
پاسخ: :))) نمیخوام چیزی رو نشنیده قضاوت کنم اما طبیعتا از آدمی با این کارایی به این ضعیفی توقع ندارم کاری بده که ارزش پیگیری داشته باشه .. تعداد افراد نادان این جامعه انقد زیاده که فقط با کارهای سطحی و ضعیف جذب میشن وگرنه نادانی از قبل هست.. فاجعه ترین حرف ها رو از دهن طرفدارای شاهین نجفی شنیدم.. مردم ساده ای که هیجان زده شدن.. بگذریم.. زیر هر پست در مورد خودش صحبت کنیم بهتره تا موضوع های حاشیه ای. ممنون از درکتون

/weblog/file/img/m.jpg
ارسلان در تاریخ : 1395/3/11/2 - - گفته است :

رپ بیست یدونه باشه


/weblog/file/img/m.jpg
تتلیتی تنها در تاریخ : 1395/3/11/2 - - گفته است :
تتلو با این که خالتوره ولی معرفت که داره مثل اون شاهین نجفی و اشرارش نیست که اشرار فحش بدن به خدا واون شاهین نجفی که مصاحبه گره ازش می پرسه از نظر شاهین خدا وجود داره شاهین نجفی میگه خدا وجود داره من به روز اخرت ایمان ندارم میگه چه طور ممکنه یکی چشماشو ببنده وبمیره و خودشو یه جای دیگه ببینه نرین دنبال شاهین من رفتم به جا های بد میکشه
پاسخ: تتلو استعداد داره اما باهروز آهنگ دادن نکته های روزمره و پرت رو میاره تو آهنگهاش.. نجفی چی حساب میاد که بخواد تاثیری روی کسی بذاره که درک هنر و موسیقی رو داره؟ نجفی فقط میخواد یه تصویر از خودش درست کنه که یک عده عاشقش باشن و یک عده هم بگن مرگ بر این لولو. کسی که آهنگش آهنگ نیست چطور باید جهت گیریش مهم و تاثیرگذار باشه. یک مد دوروزه که فردا فراموش میشه. واقعا جامعه بیماری داریم که با اومدن هر مانکنی یک عده پیرو پیدا میکنه و دوباره محو میشه و نوبت میرسه به حاشیه ساز بی هنر بعدی..

/weblog/file/img/m.jpg
Marshalls law در تاریخ : 1395/2/20/rapbist - - گفته است :
چه جالب من هم از هیچکس شروع کردم ورسیدم به امینم من دیگه اهنگای هیچکس رو‌گوش نمیکنم اگه brezekنبود من هرگز از امینم خوشم نمی یومد روزی که موزیک ویدیوی rapgod رو دیدم با این که ازش خوشم نیومد ویک بار هم بیشتر نگاه‌ نکردم ولی همون شب خوابش رو دیدم.شاهین نجفی که هیچی نیست جعفر رو با پوریا پوتک ترکیب کنی میشه(شاهین نجفی)
پاسخ: هیچکس هم کارهای خوبی داره منظور من اینه که ما از یک رپر خوب ایرانی شروع کردیم و فکر میکردیم بهترینه توی رپ و بعدها اطلاعاتمون رو بردیم بالاتر و رسیدیم به اینکه امینم لقب برترین رو باید بگیره با دلیل از هر کدومشون خوشمون میاد و احترام هرکدومشون هم واجبه اما اینکه یک مشت نجفی و جعفر و پوتک بیان بدون هنر و شعور زیبایی شناسی هرچی میخوان بخونن و ادعاهای عجیب کنن و طرفدارای سطحیشون رو توی فضای مجازی و کوچه خیابون رها کنن البته که برخورد میکنیم و جواب میدیم یکی از کارهای مهم توی هیپ هاپ دیس و جواب دادن به آدم های نادان هستش نجفی نه توی رپ و نه توی راک اثر موندگار و ارزشمندی نداره بیشتر به مسائل روز و آوانگارد چنگ میزنه تا بتونه سروصدا کنه. اما روزی که نباشه یا نخونه تعطیل میشه
بدتر از همه داره با اشتباه پرداختن به موضوعات اونارو کلیشه ای میکنه و آلترناتیو راک رو زیر سوال میبره. بدبختی اینه که تو ایران هرکی ادعای سبک راک کرد عقل درست و حسابی نداشت. یه روز متین دوحنجره گفت من پدر راکم ویکیپدیا هم حمایتش کرد امروز هم شاهین نجفی. با اینکه خواننده های راک خوبی توی کشورمون داریم اما همیشه یک عده با جیغ های فالش خودشون رو جیمز هتفیلد ایران جا زدن و یه مدتی معروف شدن.
البته شاهین نجفی از خیلی چیزهای مختلف سودجویی کرده و بخوایم یکی یکی بشماریم وقت زیادی میطلبه. بهتره آینده با یه مقاله راجب این فرد ضعیف که توهم مهم بودن رو داره بحث کنیم.

/weblog/file/img/m.jpg
Marshalls law در تاریخ : 1395/2/20/rapbist - - گفته است :
چه جالب من هم از هیچکس شروع کردم ورسیدم به امینم من دیگه اهنگای هیچکس رو‌گوش نمیکنم اگه brezekنبود من هرگز از امینم خوشم نمی یومد روزی که موزیک ویدیوی rapgod رو دیدم با این که ازش خوشم نیومد ویک بار هم بیشتر نگاه‌ نکردم ولی همون شب خوابش رو دیدم.شاهین نجفی که هیچی نیست جعفر رو با پوریا پوتک ترکیب کنی میشه(شاهین نجفی)

/weblog/file/img/m.jpg
شاهین نجفی (هنر مند مفهومی) در تاریخ : 1395/2/19/rapbist - - گفته است :

به شاهین می گی خالتور شاهین نجفی مدعیه پرچم موزیک ایران رو میبره بالا کجاش لباسش من در اوردی هست ... جوری میگی عمرمو گداشتم پای هیپ هاپ مگه چند سالته .عمویی کلاس چندمی.شاهین تو خارج کنسرت هاش ۴۰۰نفره است (اگه)شاهین نجفی بیاد ایران کنسرت بذاره کل ایران میان کنسرتش توهم که میری صف اول خودت رو می کشی که یه امضا از بگیری برو عمویی همون beautifulرو گوش بده شاهین هنوز برا تو زوده وقتی بزرگ شدی اون وقت می فهمی هنر مند مفهومی کیه

پاسخ: بله مدعیه که پرچم موزیک ایران رو میبره بالا اما در حقیقت موسیقی ایرانی رو داره عقب میره مثل متین 2حنجره با احساسی کردن مردم و فرار از تکنیک صحیح و با بیت های دزدی و اشعار بی وزن شعور مخاطب هارو میاره پایین. ما از هیچکس شروع کردیم و رسیدیم به امینم شما بچه های امروز که از شاهین نجفی شروع کردید آخرش به کدوم موزیسین میرسید؟ از دید شما نجف بزرگترین هنرمند تاریخه :)) دروغ میگم مگه ؟؟؟ جوان نادانی که نمیدونه هیجاناشو کجا خالی کنه. بدون استدلال نجف رو برتر آهنگ beautiful امینم میدونه و توهم این رو داره که داره ما رو تمسخر میکنه و با این جملات نپخته میتونه ما رو دلسرد کنه. نازنینم دست نشانده های نجفی تو shahin najafi gallery واسه ما قصه درست کردن موشونو از ماست کشیدیم بیرون دیگه شما فریب خورده ها جای خود دارید, من بیشتر دلم براتون میسوزه که عمر خودتونو گذاشتید پای یه آدم دزد و بی استعداد. بله اگه بیاد ایران کنسرتش آدم یاد میره مثل شهرام شب پره و ساسی مانکن اما حرف من این بود که گول اون ویدئوها رو نخورید جوری فیلم برداری شده که فکر میکنید یه کنسرت واقعیه در صورتی که در حد یک کاواره هستش.


/weblog/file/img/m.jpg
فرمانده مینا در تاریخ : 1395/1/29/7 - - گفته است :
دمت گرمممممم حاجی
دستت طلا
پاسخ: قربانت فرمانده :)

/weblog/file/img/m.jpg
amir در تاریخ : 1395/1/26/4 - - گفته است :

سلام ارین جان
تو وب قبلیت ی مطلبی داشتی خالطور چیست و ازینحرفا...
خیلی دنبالشم اگ زحمت نمیشه برات

پاسخ: سلام خواهش میکنم :)

خالتور کیست ؟

آیا خالتور بودن به ریتم آهنگ بستگی داره ؟

اگر شما سال های اولیه رپ گوش کردنتون رو شروع کردید ممکنه افرادی مثل حامد فرد و عماد قویدل رو خالتور ندونید چه بسا که ستایششون هم کنید که آفرین عزیزان چون رپ شما رو مامان بزرگا هم دوست دارن اما یکی مثل رضا پیشرو رو به کوته فکری و رپ غلط خوندن محکوم کنید. که این واقعا ظلمه , نکنید این کارو.

اگه بخوام براتون بگم فرقشون چیه باور کنید توضیحش میشه 10 صفحه و هم من و هم شما به نتیجه مطلوبی نمیرسیم پس بیاید به این سوال یه جواب بدیم تا دیگه توی تشخیص خالتور از رپر به مشکل بر نخورید:

از کجا تشخیص بدیم خالتور کیه ؟

 

1- کسی که پیش کسوت های سبکی که میخونه قبولش ندارن

2- طرز لباس پوشیدن من درآوردی داره

3- خودش رو به مسائل روز وصل میکنه

4- تعداد کارهایی که منتشر میکنه زیاده

5- شمارو بدون تلاش خودتون به اوج شادی یا غم میرسونه

6- حاشیه میسازه تا همیشه توی لیست خبرها باشه

7- تعداد طرفداراش خیلی زیاده

8- طرفدار های تعصبی و جوگیر داره

9- معمولا اسمش هم نسبت به سبکی که کار میکنه همخوانی نداره

10 - مدل موهای روز میزنه

12- توسط مدیر بیا تو رپ حمایت میشه !! (وبسایتی که مثل سایت رپفا بیشتر رپ رو تخریب کرد تا اینکه سازندگی کنه)

13 - مدعیه با آهنگاش داره پرچم موزیک ایرانو بالا میبره

تمام این خصوصیات رو افرادی چون امیر تتلو , شاهین نجفی , ساسی مانکن دارا هستند.

 


/weblog/file/img/m.jpg
یگی در تاریخ : 1395/1/23/1 - - گفته است :
خیلی مفید بود
من عاشق موزیک ویدئو زیر زمینی یه مشت سرباز و کلافگی بودم و هستم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 100
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 486
بازدید ماه : 4939
بازدید کل : 508055
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 416
تعداد آنلاین : 1

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 106
:: کل نظرات : 416

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 100
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 486
:: بازدید ماه : 4939
:: بازدید سال : 18815
:: بازدید کلی : 508055