در مورد رپ استیج منوتو
آدرس جدید وبلاگ رپ بیست لوکس بلاگ
در مورد رپ استیج منوتو
یک شنبه 26 دی 1395 ساعت 16:6 | بازدید : 1469 | نویسنده : Ariyan Kabiri | آرین کبیری | ( نظرات )

حضور Rap و Hip-Hop در شبکه ها خوبه اما به شرطی که عوامل برنامه ها راجب این سبک حداقل 1 فاکتور حرفه ای بلد باشن!

شبکه ها به فکر جنجال و سروصدا کردن هستن

عوامل استیج جوری میگن Rap رو معرفی میکنیم که انگار این سبک ناشناخته س !

موزیسین عزیز اول اینو یاد بگیر که کسی که 2وزن و قافیه ای نمیتونه بنویسه اصلا اینکاره نیست بعد بیا به میلیون نفر بیننده معرفیش کن. با گوگوش کار کردن هیچ کمکی به این نمیکنه که بتونی بیت رپ خوب درست کنی.

کی گفته هرکی موهاشو بافت Hip Hop Music Producer حساب میاد و هر شرکت کننده ای که لباسش گشاده از فرهنگ Hip-Hop سردرمیاره یا حداقل میتونه درست رپ بخونه؟

انقدر ظاهرسازی نکنید، تکون دادن کله و گریه کردن عوامل برنامه با این رپ های غیر حرفه ای و آبکی آبروی خودتونو میبره

حالا بحث های حاشیه ای مثل دوستی ها و همکاری های قبلی شرکت کننده ها با داورها که تو سری قبلی لو رفته بود به کنار... تو یوتیوب چند نمونه با منبعش هست..

بحث اصلی این نیست.. موضوع مهم غیرحرفه ای بودنه

شبکه منوتو اوج حمایتش از رپرهای خوب 2تا مصاحبه با عرفان و هیچکس در برنامه سکو بود که اونم حرفه ای ساخته نشده بود و هر کسی رو توی همون برنامه آوردن و حمایت کردن و این شبکه اوایل کارش احتیاج داشت به معرفی شدن توسط هنرمندان تا ازشون نردبان بسازه و جایی که امروز هست برسه و اسم یکسری فرد دیگه رو بذاره کنار اسم حرفه ای ها

حالا به جز همین دو مورد مصاحبه دیگه هرچی مصاحبه و حمایت از این هنرمندان خوب این سبک نبوده، هرچی بوده یا خالتوری بوده و یا سیاسی یا اینکه از دهن مردم اسم خوب ها برده شده که اونهم مجری ها معمولا مسخره میکنن و دست میندازن!

از ترانه های آکادمی گوگوش گرفته تا صد ترانه ماندگار و ... همه و همه برنامه ریزی شده برای کنترل ذهنی و جهت دهی به نگاه مردم به موسیقی بوده

از رپرها و موزیسین های خارجی هم کار معرفی میکنن توش هزار و یک اطلاعات غلطه که ظاهرا از روی ویکیپدیا که هرکسی میتونه ویرایشش کنه برمیدارن و به خورد مردم میدن

بگذریم..

تنها کسی که توی این برنامه نظر کارشناسانه میده شهرام آذر هستش که ایشون برخلاف آهنگهاشون که از ضعیف چندین کیلومتر اونورتره نظراتشون سازنده تر و اصولی تر هست البته نه در مورد رپ، با اینکه ایشون اولین کسی بودن که آهنگهای رپ ایرانی میخوندن همچنان ضعیف موندن.




موضوعات مرتبط: نقد و بررسی , ,

|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
هانیبال در تاریخ : 1395/12/17/2 - - گفته است :
ای خدا شبکه منوتو هم واسه ما رپ شناس شده
حالا همه هم میدونن منوتو و بی بی سی و صدای امریکا هیچی از موسیقی حالیشون نیستا

/weblog/file/img/m.jpg
یاسر در تاریخ : 1395/12/5/4 - - گفته است :
نمیذاریم رسانه ها رپ و هیپ هاپ رو خراب کنن
چه رسانه های و چه رسانه های خارجی و چه کسایی که خودشون رپ میخونن دارن خراب میکنن این سبکو

/weblog/file/img/m.jpg
یاسر در تاریخ : 1395/12/2/1 - - گفته است :
حرف دلمو زدی

/weblog/file/img/m.jpg
AbolKill3r در تاریخ : 1395/11/10/7 - - گفته است :
امسال که چشممو باز کردم دیدم واقعا داره به رپ ضربه میزنه ما خدا رو شکر منوتو مون دیگه نمیگیره وگرنه سرمو میشکوندم یه مشت احمق اومدن هیچ قدرتی تو رپ ندارن.حداقل امین بیگ a درسته خط فکری غلط بود که بیای منوتو اما حداقل دو قافیه ای میتونست رپ کنه.یه سوال هم داشتم.این واضحه رپری که دو قافیه رپ میکنه فقط استاندارده اما رپرای بزرگ ما اکثرشون تو دو قافیه گیر کردن و فقط امثالی مثل نیموش این جرعت رو داشتن که وارد سه قافیه شدن یا پیشرو البته پیشرو کمتر سه قافیه رپ میکنن.میخواستم بدونم اینا که بزرگ ایرانن دو قافیه رپ میکنن ایا فقط در حد نرمالن؟

راستی البوم رند فرشاد دیشب منتشر شد.متاسفانه البوم از لحاظ تکنیک زیاد قدرت نداشت ولی از لحاظ اهنگسازی و فضاسازی و اجرا حرف نداشت و همینطور البوم حالت داستانی داره.فرشاد وقت میزاشت بهتر میشد و خودشو ثابت کرد که تو البوم لغو یه تیکه واقعا شگفت زده شدم که سه قافیه رپ کرد:
گداهایی که پای حرفای #پادشاه_اشک_میریزن/میگن میرن بهشت اونجا #راه_به_راه_جشن_میگیرن

پیشنهاد میکنم رند رو گوش کنی یه نقدی بنویسی
پاسخ: وزن یا گاهن قافیه نویسی یک اصول پایه تو سبک رپه و حتی سبک های دیگه ی هیپ هاپ، حتی تو r&b هم وزن خیلی مهمه و اکثرا دو وزن و قافیه ای مینویسن،‌ این مسئله بالا بردن تعداد وزن به آهنگ بستگی داره و به نوآوری کردن. مثلا این بحث سه وزنی نوشتن جالبه اما خیلی سخته و احتمالا حرف رو سخت میکنه. نیموش و اکیپش همینجوریش الکی پیچیده میکنن شعرو چه برسه به اینکه بخوان تکنیک رو به انتها برسونن. یکی از افرادی که نحوه جدیدی توی نوشتن آورد که من اصلا علاقه ای به این قالب ندارم هیچکس بود که قالب شعر ملتفتی رو آورد که قراره تو آلبوم مجاز خیلی ازش استفاده کنن. اجرای آهنگ "هنوز مونده" یا اون آهنگی که هنوز اسمش مشخص نیست (میگه: اگه به جنس مخالف بگم روسری سرش کنه یا نه من بی ناموسم!) یک عالمه قافیه و وزن های تکی رو برمیدارن هرکجای شعر که خواستن میارن و از ضرب میندازنش. یه آهنگساز مثل مهدیار از پس این شعرا که بد میشینن رو ضرب برمیاد. در مورد معرفی آلبوم ممنون حتما این آلبوم رو گوش میکنم.

/weblog/file/img/m.jpg
دانیال در تاریخ : 1395/10/30/4 - - گفته است :
متاسفانه اکثر کسایی تو این برنامه شرکت میکنن هیچ استعدادی ندارن و اونیم که استعداد داره فقط تقلید میکنه و شبیه دیگر بزرگان میخونه و هیچی از خودش واسه روکردن نداره. رپراش که دیگه آب رو قطع کردن
نمونش Amin big سال پیش:)
و این رپر جدید که امسال حضور پیدا کرده که توانایی قافیه بندی ساده هم نداره ولی همینطوری داره میره مراحل بعدی
ارین عزیز اهنگ جدید هیچکس رو گوش دادی؟
اگه امکانش هست یه نقدی انجام بده بخونیم حال بیایم

پاسخ:‌ رپر امسال آرش سرطان هست که با دیس کردن عرفان به شهرت رسید و خیلی ساله توی این کاره و نتونسته هنوز یک بیت شعر دو وزن و قافیه ای بنویسه! فلو و... رو که کلا بیخیال..! والا مسیر کاری ملتفت یه کلیشه مشخص شدست فعلا! همون مقاله ملتفتیسم هرچی توش نوشتم رو توی کارهای جدید هیچکس و قاف و دیگر اعضای لیبل میتونید ببینید. مثلا همین کار گریه داره حرف های بی ربط الکی پیچیده شده با یک مقدار تلاش برای اجتماعی کردن متن و کلیشه هایی مثل اینکه پیشرفت غرب بخاطر نبودن اسلام نبوده و کوروش هخامنشی هم با بوس و گل کشور گشایی نکرده بوده و..... سر جمع ملتفت خیلی لوس شده. نه انتقاد میپذرین نه ایراداشونو درست میکنن. فقط پز پیچیدگیشونو میدن.. صداشونم جدیدا خیلی لوس میکنن گریه داره هیچکس و هرت داریوش دوتا از بهترین نمونه هاست برای اثبات این مسئله. امیدوارم یکم خلاقیت به خرج بدن و از ژست بیرون بیان.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 468
بازدید ماه : 4921
بازدید کل : 508037
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 416
تعداد آنلاین : 1

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 106
:: کل نظرات : 416

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 82
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 468
:: بازدید ماه : 4921
:: بازدید سال : 18797
:: بازدید کلی : 508037